NLE is niet alleen maar bezig met lage energietarieven. Bij NLE vinden ze dat veel energieleveranciers groene stroom alleen maar als marketinginstrument gebruiken.
Daarom willen ze meer inzicht bieden in herkomst van groene energie. Je kunt zelf kiezen bij NLE waar de stroom vandaan komt, daarbij heb je de keuze uit Nederlandse of Europese windstroom. Groene stroom uit Nederland is een stukje duurder, daarom laten ze de keuze aan jou. Je bepaalt zelf of je extra wil betalen of dat je liever Europese groene stroom hebt voor een zachter prijsje.
De klantenservice van NLE is een groot pluspunt, ze zijn op meerdere kanalen waaronder WhatsApp te bereiken. Je hoeft dus niet lang te wachten op een antwoord.
Via ons kom je terecht bij de website van NLE. Hier kun je je energie aanvraag doen. Je krijgt meteen een bevestiging van je aanmelding via de mail toegestuurd.
In de e-mail met de bevestiging staat ook het contract. Hierin staat wanneer de levering start, wat je nieuwe termijnbedrag wordt en hoe ze dit hebben berekend. Je hebt hierna 14 dagen bedenktijd. Je zit nog nergens aan vast en kunt kosteloos annuleren.
Wil je naar NLE overstappen maar heb je nog een lopend contract bij een andere energieleverancier? NLE vergoedt je overstapboete in sommige gevallen. Het kan zijn dat voortijdig overstappen, mét overstapboete, alsnog voordeliger is. Kijk daarom goed of het loont om over te stappen.
NLE vraagt je na de veertien dagen bedenktijd om je meterstanden door te geven, dit kan allemaal online doorgegeven worden. Met een slimme meter worden de meterstanden automatisch verstuurd en hoef je verder niks te doen.
NLe zegt vervolgens je oude energiecontract op en start op de juiste datum de levering van gas en/of stroom.