Tien jaar geleden trad De Nederlandse Energiemaatschappij toe tot de toen vastgeroeste energiemarkt om hem open te breken. NLE neemt nu dezelfde rol aan voor de markt van internet, tv en telefonie. Het bedrijf kondigde het nieuws om telecomdiensten aan te gaan bieden in april al aan, en noemde daarbij de doelstelling om in vijf jaar tijd 10 procent van de alles-in-één markt te veroveren. NLE wist in tien jaar tijd 7 procent van de energiemarkt te bemachtigen. Dit komt neer op bijna 800.000 aansluitingen.
CEO Harald Swinkels zegt in een interview met Telecompaper: “We zien ook zeker mogelijkheden om een significante speler op deze markt te worden. In Nederland worden uitdagers van de bestaande markt, niet alleen in telecom, als sympathiek gezien. Daar gaan wij op inzetten. We hebben daarbij de volgende strategie: klanten win je op prijs en je behoudt ze op service. Wij zetten met het koperaanbod een hele scherpe prijs in de markt. Daarmee gaan we klanten aantrekken. Het is aan ons om die klanten vervolgens te behouden door de service te bieden waardoor ze zich thuis voelen.”
Swinkels geeft aan eerst de voorinschrijvers te gaan benaderen. Dit aantal ligt nu op 15.000 toekomstige klanten. NLE is zich bewust van overstapvrees in de telecomsector, maar weet ook dat haar energieklanten allemaal door overstappen zijn binnengekomen.
NLEx gebruikt voor haar diensten het koper- en glasvezelnetwerk van KPN. Interactieve tv neemt NLE op agentuur basis af van KPN. Het standaard tv-pakket heeft zeventig zenders, waarvan er dertig in HD bekeken kunnen worden. De tv-pakketten kunnen uitgebreid worden met onder meer Ziggo Sport Totaal, Fox Sport en HBO. Zodra mensen overstappen van Ziggo naar NLEx óf diensten over glasvezel afnemen, ontvangen ze een gratis installatie.
Bron: Providers.nl