Ieder jaar nomineert de website beste-internet-provider.nl de beste provider van het jaar. Afgelopen jaar zijn er veel veranderingen geweest en aangekondigd voor 2017. Aankomend jaar zal door de veranderingen een spannend jaar worden voor de breedbandmarkt.
De website beste-internet-provider.nl volgt elk jaar alle internet providers en de laatste ontwikkelingen op de breedbandmarkt. Aan het einde van het jaar wordt er een top drie gekozen van de providers die het best gescoord hebben. De score wordt bepaald door kritisch te kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding en klantbeoordelingen per provider.
De genomineerde internet providers
NLEx
Ziggo (VodafoneZiggo)
Tele2
Fiber
KPN
Telfort
XS4ALL
Online
T-Mobile
Veel veranderingen voor de breedbandmarkt
Het afgelopen jaar zijn er veel veranderingen geweest. NLEx is er bij gekomen als nieuwe provider met een lage vaste prijs voor alles-in-1 pakketten. Met hun aanbod hebben ze afgelopen jaar de breedbandmarkt weten op te schudden. De providers Vodafone en Ziggo hebben hun fusie afgelopen jaar aangekondigd, en is sinds afgelopen maand officieel afgerond onder de naam VodafoneZiggo.
Nieuwe providers in opkomst
Naast de fusie van Vodafone en Ziggo en de komst van NLEx, komen er nog meer providers die de breedbandmarkt gaan betreden. De telecomproviders T-mobile en Youfone zullen in 2017 ook de breedbandmarkt betreden. Door de fusie tussen Vodafone en Ziggo, is de vaste dienst Vodafone Thuis verkocht aan T-mobile. Vanaf 15 Februari wordt de vaste dienst verkocht en geleverd aan T-mobile. Youfone gaat zich richten op de digitale televisie markt en zal ook internet aanbieden via het netwerk van KPN.
Quad Play in opkomst
Met de fusie tussen Vodafone en Ziggo zijn er nu twee bedrijven die beschikken over een internet én telecomnetwerk in Nederland. Door de twee bedrijven VodafoneZiggo en KPN zullen providers zich in het nieuwe jaar meer gaan focussen op de 4-in-1 pakketten, ook wel quad-play genoemd. 4-in-1 pakketten zijn de alles in 1 pakketten inclusief een mobiel telefoonabonnement. Omdat alles vanuit één provider geleverd wordt, kunnen verschillende providers diverse extra’s en kortingen aanbieden. Dit betekend een beter aanbod en lagere prijs voor de consument.