Voor de zevende keer op rij, is Simyo als beste mobiele provider van Nederland uit de bus gekomen bij het consumentenpanel van de Consumentenbond. De Consumentenbond award voor beste provider, wordt sinds 2016 niet meer elk halfjaar maar elk kwartaal uitgereikt. Het vergelijken van de providers gebeurt via de zogenoemde 'Mobiele provider monitor'. Simyo valt de laatste tijd geregeld in de prijzen als het gaat om de waardering van consumenten over mobiele providers. Zo werd de provider eerder deze maand al uitgeroepen tot beste prepaid aanbieder en in april tot het meest klantvriendelijke bedrijf.
Waar Simyo klanten het meest blij mee zijn, is het relatief lage aantal storingen. Met slechts 1,3 procent bij bellen en sms'en en 2,1 procent bij gebruik van mobiel internet is het aantal storingen bij Simyo bijzonder laag in vergelijking met andere providers. De hoge mate van klantvriendelijkheid die Simyo haar klanten biedt zorgt er ook voor dat klanten zo tevreden zijn met de provider. Simyo zelf zegt het belangrijk te vinden om altijd naar de klanten te luisteren. Met een eerste plaats voor Simyo en een tweede plek voor KPN, scoort de dochteronderneming van beter dan het moederbedrijf, aldus de 'Mobiele provider monitor'. De provider die van consumenten de laagste waardering krijgt is Hollandsnieuwe.
Bij het kiezen van de beste provider gaat het de consument duidelijk om meer dan een lage prijs voor belminuten en een databundel. Als de prijzen voor abonnementen per provider vergeleken worden, is Simyo niet de goedkoopste maar valt de provider in een duurdere categorie wat betreft prijzen voor sim only, de belangrijkste abonnementsvorm die verkocht wordt bij Simyo. Dit blijkt uit onderzoek van GSM Helpdesk. De website deed kortgeleden een onderzoek naar de concurrentie op de markt van sim only providers. De 'Mobiele provider monitor' van de Consuementenbond neemt abonnementsprijzen niet mee in punten waar consumenten de providers op kunnen beoordelen.
Bron: Providers.nl