Mobiele provider Telfort gaat een nieuwe manier van communicatie met haar klanten inzetten. Het bedrijf kiest hiervoor omdat zij de klant meer relevante persoonlijke informatie en tips wil bieden dan enkel te willen bereiken. Naast een nieuwe manier van communiceren, verandert Telfort ook haar positionering met een nieuwe pay-off line.
Waarom Telfort voor een nieuwe pay-off positie kiest
Tijdenlang gingen Telfort en de pay-off line ‘Dezelfde kwaliteit maar dan supervoordelig' hand in hand. De telecom provider vindt dit niet meer passen bij de manier waarop het bedrijf zichzelf wil positioneren. Omdat Telfort beter wil benadrukken dat zij aanbieder is van 'betaalbare, betrouwbare en eenvoudige' telecom, is gekozen voor ene nieuwe pay-off; ‘Doe er je voordeel mee’. Met het lanceren van deze nieuwe baseline, is ook een nieuwe commercial uitgebracht. Dit maal over het mogen meenemen van belminuten, sms-tegoed en data, naar de volgende maand.
Klanten voorzien van relevante en persoonlijke informatie
Door de communicatie strategie te veranderen wil Telfort klanten en niet klanten voorzien van relevante informatie en tips op de plek en tijdstip waar het nodig is. Dit concept wordt ‘on-the-spot-vertising’ genoemd. Door gebruik te maken van online bannering location based advertising en digital out of home schermen moet de boodschap overkomen bij de mensen op de plek waar zij op dat moment zijn of de situatie waar zij zich in bevinden. Tijdens het afgelopen Pinksterweekend is Telfort gestart met de nieuwe manier van communiceren. Reizigers op de veerboot naar Terschelling ontvingen tijdens hun tocht door middel van een banner op een passerend schip, informatie over het kunnen downloaden van de Wadsapp, een speciale mobiele applicatie voor bezoekers van Terschelling. Andere tips die gebruikers kunnen gaan ontvangen van Telfort zijn onder andere berichten met betrekking tot datagebruik en het besparen op batterijgebruik. Bij elk bericht zal de nieuwe pay-off ‘Doe er je voordeel mee’ als afsluitende tekst getoond worden.